IT-hjælp

IT-hjælp er nu genåbnet. (Fra den 21/9) På grund af den aktuelle stigning i Covid-19 vil hjælpen blive gennemført med brug af diverse værnemidler.

Hvad er IT-hjælp:

I IT-hjælp hjælper vi, såvidt muligt, med hverdagens små og store udfordringer med brug af IT på et almindeligt brugerniveau. Du kan forvente op til en halv times hjælp pr. dag.  Hjælpen vil typisk foregå i Silkeborg Biblioteks makerspace.

Du skal være opmærksom på at du selv er med i processen omkring løsningen af dit problem.  IT-hjælp fungerer altså ikke som som et værksted, hvor du indleverer og afhenter et fikset problem.

Hvis du har problemer med hardware, kan du dog prøve at kontakte vores Repair Café, som holder åbent torsdage kl. 10-12 i Makerspace.

Hvad hjælper vi for eksempel med:

  • Installation af apps på smartphone og tablets, -android eller ios

  • Almindelig PC-brug, for eksempel Powerpoint, Stifinder, Word og diverse browsere

  • Gmail og Hotmail

  • NemID

  • Borger.dk/Sundhed.dk/Borgerservice

  • Facebook

  • Ereolen

  • Filmstriben

  • Databaser på biblioteket

  • Print og kopiering

  • Google Photos

  • Søgeteknik på nettet og på Silkeborg Biblioteks hjemmeside

Hvad hjælper vi ikke med:

Du kan ikke forvente hjælp med reparationer af hardware.  Der kan også være begrænsninger i, hvad vi kan klare af avanceret brug af regneark, billedbehandling, linux og lignende.

Drop-in tid til IT-hjælp:

Du kan besøge IT-hjælpen, hver mandag imellem kl. 10 og 12.  Da der ikke er tilmelding, kan du risikere ventetid, før du kommer til.

Book en tid til IT-hjælp

I formularen nedenfor kan du ønske et bestemt tidspunkt til en IT-hjælp samtale.
Du kan forvente tilbagemelding om godkendelse af tid indenfor 2 arbejdsdage.
Kan din IT-udfordring klares pr. telefon prøver vi gerne på dette.
I juli måned er der ikke "åbent" for IT-hjælp. Men du kan altid spørge i serviceinformationen om hjælp til IT

Bemærk: Din forespørgsel kan kun sendes, hvis du bekræfter nedenstående

Hvordan vi behandler dine personlige oplysninger
Formålet med denne bestillingsside er, at give vores brugere mulighed for at booke IT-hjælp på Silkeborg Bibliotek. Dataansvarlig er Silkeborg Bibliotekerne, Hostrupsgade 41A, 8600 Silkeborg.

De personlige oplysninger du sender, bliver brugt til at booke en tid til dig. Vi gemmer din henvendelse op til et år, for at vi kan lave statistik og forbedre vores service fremover. Efter dette tidspunkt slettes dine oplysninger. 

Dine oplysninger videregives ikke til andre. Hvis du fortryder din bestilling kan du kontakte Silkeborg Bibliotekerne og få den slettet.

Silkeborg Kommune har en databeskyttelsesrådgiver (DPO):
E-mail: DPO@silkeborg.dk 
Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren om dine rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen. 
Du har ret til at klage til Datatilsynet over kommunens behandling af dine personlige oplysninger. 
Du kan læse mere om databeskyttelsesrådgiverens rolle på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk og om databeskyttelse i Silkeborg Kommune på kommunens hjemmeside https://databeskyttelse.silkeborg.dk