IT-hjælp
Hvad er IT-hjælp?
I IT-hjælp hjælper vi, såvidt muligt, med hverdagens store og små udfordringer med brug af IT på et almindeligt brugerniveau. Du kan maksimalt forvente op til en halv times hjælp pr. dag. Hjælpen vil typisk foregå i Silkeborg Biblioteks makerspace.
OBS! du selv er med i processen omkring løsningen af dit problem. IT-hjælp fungerer altså ikke som som et værksted, hvor du indleverer og afhenter et fikset problem.
Hvis du har problemer med hardware, kan du prøve at kontakte vores Repair Café, som holder åbent sidste torsdag i måneden kl. 16-18 i Makerspace + udvalgte lørdage 10-12.
Hvad hjælper vi med:
-
Installation af apps på smartphone og tablets, -android eller ios
-
Almindelig PC-brug, for eksempel Powerpoint, Stifinder, Word og diverse browsere
-
Gmail og Hotmail
-
Daglig brug af MitID, e-Boks, mit.dk og digital post-kassen
-
OBS OBS: Ved oprettelse af MitID henviser vi til Silkeborg Kommunes Borgerservice. Ældresagen har også tilbud med hjælp til at få MitID. Se mere her.
-
Borger.dk/Sundhed.dk/Borgerservice
-
Ereolen
-
Filmstriben
-
Databaser på biblioteket
-
Google Photos
-
Søgeteknik på nettet og på Silkeborg Biblioteks hjemmeside
Hvad hjælper vi ikke med:
Du kan ikke forvente hjælp med reparationer af hardware. Der kan også være begrænsninger i, hvad vi kan klare af avanceret brug af regneark, billedbehandling, linux og lignende.
Drop-in tid til IT-hjælp:
Du kan besøge IT-hjælpen, hver mandag imellem kl. 10 og 12. Da der ikke er tidsbestilling for dette tidsrum, kan du risikere ventetid, før du kommer til.
Book en tid til IT-hjælp
I formularen nedenfor kan du ønske et bestemt tidspunkt til en IT-hjælp samtale.
Du kan forvente tilbagemelding om godkendelse af tid indenfor 2 arbejdsdage.
Kan din IT-udfordring klares pr. telefon, prøver vi gerne på dette.
I juli måned er der ikke "åbent" for IT-hjælp. Men du kan altid spørge i serviceinformationen om hjælp til IT.